RESULTATEN!!!!!!!! (läs heela inlägget nu)

God afton alla! Vilken härlig dag idag :) För mig började den Kl: 04.30 med en rejäl uppladdning i form av en Smoothiefrukost:
1 dl havremjölk
1 banan
½ dl fiberberikade havregryn
4 dadlar
1 tsk carobpulver
(en typ av kakao, fast 200 gånger nyttigare samt fettförbrännande. Finns på Hälsokost)
1 msk Cocosa kokosfett (innehåller massor av vitaminer och mineraler, samt laurinsyra som verkar positivit på immunförsvaret. Även denna fettförbrännande och kanon vid träning)

Till detta 1 kokt ägg och energikaffe (vilket märktes då jag nästan körde maxtest med cykeln till Vilsta, haha).

06.00: Kände mig spänd, nervös och självklart kissnödig, men rätt fokuserad och taggad ändå! Alla var gryymma idag (hejja hejja), det märktes att vi blivit betydligt snabbare, mer uthålliga och starkare!

Instruktör Janeling summerade detta på ett bra sätt, så "snodde" det rakt av från hans blogg. Detta var alltså snittet:

"
-Alla förbättrade sina resultat! (med två små undantag)


Målet är nått och vissa har ökat mer 100%

Medel ökade som förväntat, redovisning TEST 2:
(15 deltagare vid detta test)

Cooper 1000m = 3.55min (TEST 1, 4,35min)
AH Max 2min = 68 st (TEST 1, 49 st)
RL Max 2min = 167 st (TEST 1, 120 st)
SU Max 2min = 105 st (TEST 1, 70 st)
UH Max 2min = 96 st (TEST 1, 82 st)"

Källa: http://armyfitness.wordpress.com/2009/12/09/pass-182-test-2-onsdag-091209/

 

Så till MITT RESULTAT:

Detta fick jag på mail ikväll av Instruktör Janeling, Pioter...(haha vet inte varför jag skriver instruktör Janeling egentligen) och sådant peppar enormt, inte minst "Shit-pomfrit kommentaren" :)!

"Du gjorde en mycket god insats imorse. Tack för din motivation, den uppskattas av flera.
 
Dina resultat från test 1 till 2:
mom T 1 T2
1000m 4,10 3,43
AH 73 107
RL 109 180
SU 57 106 "Shit-pomfrit"
UH 89 123"

** AH: Armhävning, RL: Rygglyft, SU: Sit ups, UH: Upphopp.

Om jag är nöjd?!
Ja, jag är riktigt nöjd. Jag är gryyymmm! Det BÄSTA av allt är den förändring jag ser och känner i mig själv och då pratar jag inte bara kroppsligt som i att jag format om kroppen, utan även skillnaden mentalt och skillnaden i styrka och kondition på förvånandsvärt kort tid!

Jag måste bikta mig lite nu, men jag sa att jag sprang 2 km för sex veckor sedan för att se om jag skulle orka med denna typ av träning. Jag sprang inte 2 km, snarare 1.5 och gick resterande. Jag var totalt slut. I och för sig hade jag ett högt tempo (för att vara på den säkra sidan ifall 2km-kravet var på tid och jag missat det) men ändå, 24 år och får blodsmak i munnen av "2 km". Det är INTE OK. NU springer jag 4-8 km i normal takt och kan prata samtidigt UTAN blodsmak. Detta är ett Halleluja moment för mig som Idol-Kirsti skulle sagt :)! Har verkligen saknat löpningen!

Kommentarer Coopertest: Bra start och det kändes betydligt bättre än första gången (Test 1). Jag kände dock av benhinnorna, men bestämde mig snabbt för att strunta i det. Jag börjar bli bättre på att ta ut löpsteget ordentligt nu, "fick skäll" för det när jag körde friidrott tom, så det verkar vara svårt för mig, men absolut inte omöjligt! Blodsmak i munnen? - ABSOLUT. Kräkning nära? - JA, haha! Jag är nöjd.

Kommentarer Maxtest: Körde med Helena igen, väldigt bra på att peppa en, så hon stod säkert för några procents förbättringar där, tack :)! Vid första testet (Test 1) bad man att tiden på 2 min skulle rinna ut vid samtliga moment, i alla fall jag :). Nu kan jag ärligt talat säga att jag bara gjorde det vid upphoppen. Resterande moment var det bara tiden som satte stopp faktiskt. Sit ups kunde jag definitivt gjort ännu snabbare och fler och där stod min Ab roller för några procents förbättringar, Brittan och hennes magtränings-regim är dock tveksamt, haha. Jag är dock rätt nöjd ändå!

Mitt nästa mål är detta, armhävningen på en hand alltså, inte rakat huvud. Lugnt, tar det på fredag :P



Kommentarer
Postat av: Malin

myyycket stolt =) du är så duktig. kram kram

2009-12-10 @ 15:29:22
URL: http://rullegulle.blogg.se/
Postat av: Maria

"Tar de på Fredag" ??

Pratar vi på krogen eller i vilsta? ;)

2009-12-10 @ 16:50:20
URL: http://mariabrodin.blogg.se/
Postat av: ucandoit

Tack Malin :)Kom ju på att jag inte kan följa med och kolla på Luciatåget, skä käka middag kl 17 på Cebtro! Kom förbi Centro efteråt??

2009-12-10 @ 18:50:53
Postat av: Tessan

Är djupt imponerad av dig. Riktigt duktig. Blir lite peppad själv. Tränar dock hårt på Forever och känner väl att jag fått mer styrka iaf. Men jag har fortfarande problem med matbiten. Vad rekomenderar du om jag vill bränna underhudsfett, vad ska man äta? Är ganska kräsen av mig. Så rikgit dålig på vad som är rätt mat att äta när man tränar. Vet inte vad som är nyttigt eller inte.

2009-12-10 @ 21:52:13
URL: http://tingelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0