Vilken Underbar dag!!!

Vaknade tröttare än tröttast imorse då klockan ringde 07.00, tänkte först ligga kvar, men kom snabbt på andra tankar och masade mig upp och körde BRAK. Härlig start! Spenderade större delen av dagen hos Lisen och Aliza fem månader :) trots att hon spydde ner hela mig, är hon fortfarande den sötaste bebis jag någonsin sett (förutom mig då :p) och livet känns bara så bra!

Kvällen fortsatte lika bra om inte ännu bättre...Var på 19.15 Affrodansen ikväll och rockade! Efter ungefär lite mer än halva passet och i väntan på ett låtbyte kom en kvinna på 40-50 år fram till mig och petade mig i sidan och sa: "Jag ville bara säga att det är jättekul att titta på dig då du dansar. Du tar i och kör gärnet hela tiden och man undrar hur du orkar, det är det nog fler som gör :). Jag blir verkligen peppad och motiverad!"
Hur kul är inte det att höra, från en vilt främmande motionär :). Det är konstigt att man kan bli så glad för "så lite", men det är faktiskt inte alltför ofta man hör folk "hejja på". Tänk dig scenariot att du är ute och springer och kommer till en backe och att du samtidigt möter två fotgängare. Jag vill påstå att du i 9 fall av 10 bemöts med orden: "-Det ser tungt ut det där" och sen ett flin. Varför är det så svårt för folk att berömma varandra och istället säga: "-Fan va duktig du är, hejja hejja"... (coachen i mig har talat)?!
Jag fick höra det sista av de två och blev skitglad och om möjligt ännu mer sporrad (såg mig själv i spegeln och jag såg då ut som en duracellkanin på extacy, haha).

Sitter och tittar på Svenska hjältar och sentimental som jag är (jag gråter ALLTID till Extreme Home Makeover, trots att programledaren Ty är allmänt irriterande då han genom sitt eviga gapande ger tinitus) så sitter jag och snyftar med katten i knät hehe. Fick ett sms av syrran som också satt och tittade på Svenska hjältar och då snyftade jag ännu mer :). Dagen har varit såå mysig och jag har fått tillbaka min julstämning...

SÅÅ, med det sagt vill jag avrunda med Dagens uppmaning - Ge varandra beröm och uppskattning, även dom ni inte känner :) samt en variannt av Intruktör Janelings visdomsord: Må bra, ät, skit och sov (Inte ät skit Sara haha)!

Tack & hej, ha en fortsatt trevlig kväll alla och GOD JUL!



Kommentarer
Postat av: Morselius

Ja, du ÄR verkligen grymt duktig!

2009-12-15 @ 11:47:19
Postat av: Anonym

Tack mamma :)!

2009-12-15 @ 17:36:24
URL: http://ucandoit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0