Lyckades hon sätta klockan rätt!?

Jaaaaaa det gjorde hon :)! I morse "betalade det av sig" att träna på det här med klockan och digitaltid, vaknade nämligen i tid denna härliga onsdagsmorgon ;P!

Laddade upp ordentligt: Frukost 1 -  En surdegssmörgås med 1 kokt ägg, och en med kalkon, havremjölk och ½ GUL (stor)banan, till det en slurk kaffe! Jo ni hörde rätt.....Evelina B G har vid 24 års ålder börjat med kaffe??! Det ska dock inte vara vilket kaffe som helst, man är ju en finsmakare, Karls Kaffe Kenyarostat ska det vara haha!

Körde på rätt bra idag, så gott jag kunde i alla fall :). Jag har nämligen högst sannorlikt dragit på mig en öroninflammation och ska till distriktsköterskan lite senare idag för undersökning! Ni som känner mig vet att jag nästan aldrig blir sjuk (peppar, peppar) och då menar jag verkligen det...sist jag veeeerkligen var sjuk, dvs febrig och sängliggande var för ca 6-7 år sen, så ni kan förstå min frustration över att detta händer just nu!
Detta är dock inte så konstigt, det är förkylningstider, jag har slarvat med kosten föregående månad och på det ligger jag i Arméfitnessträning - basiluskernas "Prime Time", typ...

Ehh bara att *hålla tummarna*, så länge som jag inte har feber eller märker av det avseevärt, var det ingen fara att träna sa kvinnan på Sjukvårdsrådgivningen!

Så till det viktigaste: Dagens träning: Uppvärmning i form av Jägarmarsch, (lite högre tempo denna gång) med verktyget björkstav....jag siktade in mig på den grövsta björkstaven jag kunde se. När jag tänker efter var den nog mer lik en stock än en stav haha! Detta följdes upp med situps och diverse andra styrkeövningar varvat med löpning i spåret, bra tempo, känns som att man orkar liiite liiite mer denna vecka! Väl uppe på Vilstabacken var det återigen styrke -och krälövningar, det såg mycket bra ut hos samtliga :)!
Nere igen var det bara att ta tag i sin bästa vän igen, dvs björkstaven/stocken och i par ägna sig åt armövningar, bla dips, övningen bära en man på ryggen och idioten. Självklart var det jobbigt, men faan så kul :)!

Frukost 2: Eftersom glykogendepåerna, dvs kolhydratlagren i kroppen tömms relativt snabbt vid hård träning, efter ca 1 ½ (till fyra, har jag även läst, men jag tror på det första av dem) timme, är det viktigt att ladda med kolhydrater (och protein, självklart) efter träning. Det som händer om man inte gör det, är att kroppen som måste ha bränsle "tar av" muskler, eftersom muskler faktiskt är det bränsle efter kolhydrater som är lättast att "ta av" så kroppen kan få energi. Så ladda med kolhydrater och självklart protein, eftersom protein är det som musklerna byggs upp utav, enkelt uttryckt!

Jaja, jag laddade med ägg och BRUN banan (inom 15 min efter avslutad träning). Varför BRUN, tänker kanske somliga nu?! JO, en brun banan räknas som en snabbare kolhydrat än en gul då den har ett högre Gi-värde, vilket betyder att sockret, fructosen (fruktens egna socker) snabbare når blodet, enkelt uttryckt...Detta betyder således att kroppen snabbare får bränsle/energi.....återigen, enkelt uttryckt :). När kroppen fått bränsle så kan återhämtningsprocessen också börja.....förstår ni kopplingen:) ?!


Så välj BRUN, "BANANAS ARE NOT (only) FOR MONKEYS"!!!


Frukost 3: Lite fiberberikad gröt, havremjölk, egengjord äppelmos!

Till Lunch blir det nog en enkel omelett och till middag, världens godaste sallad vars recept jag snott från Malin & Erik ;). Kan lägga upp dessa senare!

Jag om en sådär 6 veckor...:P


Ha en strååålande dag alla!!!//Evelina

Kommentarer
Postat av: malin

jaaa visst är den GOD =) det är ju världens belöning att få äta en så god sallad. Krya på dej!

2009-11-04 @ 18:55:57
URL: http://rullegulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0