Coopertest och fystest avklarat!

Idag, eller rättare sagt imorse vaknade jag liite senare än planerat, fick panik eftersom jag visste vad som väntade...Coopertest och fystest! Vad ska man äta? Hinner jag äta? Jag måste äta!

Det blev en väldigt lätt frukost i all hast och ett raskt trampande mot Vilsta. Kände mig taggad, var ju arméklädd och allt. Jag var fortfarande lite ostabil i vaderna och benen dock och jag borde verkligen ätit mer :S. Jaja träningsvärken på överkroppen var i alla fall nästan borta så det var ju bra :).

Har snott detta nedan från instruktör Janelings blogg eftersom han nog kan återberätta det bäst, vad som hände i Vilsta denna morgon, vi andra var ju för upptagna med att svettas och se i kors :).

Testen

"Testen går till på följande sätt:
a) Uppvärmning 10 minuter, gå från syreskuld till aerob förbränning.
b) Coopertest – 1000m.  Löpning på hårt underlag på 90% av egen kapacitet. (Fullt ös)
c) Nedvarvning och ökad cirkulation för att få bort ev. mjölksyra från benmuskler.
d) 2 minuters Maxtest. Armhävningar, Situps, Rygglyft och upphopp."

Efter testen ruschade vi lite och jag lyckades trampa snett med vänsterfoten (som jag haft problem med till och från sedan i april) eftersom man var liite ostabil i ben och för den delen övrig kropp, men det blev bra nästan på direkten, så det var skönt det i alla fall. Undra om jag ska linda den tills nästa gång?

Jag kan väl avrunda med att säga att jag var ganska nöjd med min prestation i alla fall, mycket tack vare Helena, en annan rekryt som coachade mig "in i det sista". Det där lät lite väl dramatiskt haha, men ni som var där förstår vad jag menar ;). Situpsen kunde ha gått bättre, men å andra sidan är det ju därför jag är med i Army Fitness Camp, för att bli starkare och mer uthållig...:)

M
åste ge en stor eloge till dagens rekryter, bra jobbat!

Christian, den benämnde vapendragaren, gjorde kanonbra ifrån sig på Coopertestet, jag är impad! För hans insats fick han en Arméns ärtsoppa och en alldeles för stor armésocka, haha. Håll till godo! :)


Nu blir det mat och förberedelser för morgondagens möte i stadshuset.

// Evelina

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej där!

Länge sen man såg dig. Måste bara säga att jag faktiskt är impad på de du gör, att gå med i Army Fitness måste nog krävas en hel del vilja. När jag såg på Facebook att du skulle börja denna 6v träning, blev jag jätte sugen. Hade jag inte haft det lite dåligt ställt nu hade jag fasiken hakat på. Jag säger bara kämpa på, You go girl!

Jag ska minsann följa dina framsteg :)

Lycka till!

Kram Tessan

2009-10-29 @ 15:28:13
URL: http://tingelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0