Ni får gärna komma nu vårkänslor!

Tittar man på Facebookstatusar, pratar man med en vän eller bara råka höra någon som går förbi en, så pratas (skrivs på FB) det garanterat om hur skönt det är med våren, solen och värmen som äntligen har kommit! Härligt säger jag då. Självklart, men det skulle ju vara ännu härligare om jag också kände det som så!

Jag vet inte vad det är, men den senaste veckan har jag känt mig så himla off. Jag känner mig trött och seg, ja tom träningen har jag fått kämpa med, har inte alls varit motiverad! Jag känner mig stressad över det mesta, så jag tar och sätter mig med plugget i köket, med fönster som vätter mot en blå himmel, öppnar fönstret lite för att höra fågelkvittret och jag blir om möjligt ännu mer off och stressad,nästan irriterad....:S. Vad är det för fel liksom? Jag funderar på om jag efter fredagens Kibox (för det längtar jag vekligen till) ska ta mig ut till landet, packa ner dator, träningskläder och hela kittet och sen bara spendera helgen därute bland skog och tysthet, kanske grilla och basta lite...?! Men precis efter att jag tänkt på hur skönt det skulle vara så kommer den där jäkla stressen igen...jag blir liksom stressad över att tänka på att ta det lugnt hur dumt det än låter...Men det är just lugn jag behöver just nu känner jag. Det har blivit för mycket fläng hit och dit och helgerna har varit fyllda av både det ena och det andra (även om denna helg varit kanon då Malin var här :))...så lugn är precis vad jag behöver som sagt, det och att vända tillbaka på dygnet.

Jag var ute och gick med pappa idag, blev en mil i kvällssolen och vi pratade om det mesta och det ihop med den friska luften gjorde mig gott. Så gott att jag precis nu ställde klockan på 06.00 i morgon fast jag egentligen, i praktiken skulle kunna sova till 12.00 om jag ville...
Så imorgon bitti blir det morgonpromenad följt av en rejäl frukost i det förhoppningsvis strålande vädret, kanske to ska plocka fram mina cd-skivor med mental träning av sömnpillret Lars-Eric Uneståhl... eller inte haha. Det får i alla fall vara slut på off-Ewe, det passar mig inte, är inte ens lite jag haha :)

Det är lustigt att man är så bra på att rådge andra i hälsofrågor (stress inräknat) men sen är man ibland grymt dålig på att lyssna på sin egen kropps signaler. Jag skulle ju kunna heta kortisol (stresshormon) i andranamn nu...

Så, vad kan jag summera upp det här inlägget med? Kanske att jag varit off, att jag gillar Kibok (och vanligtvis våren) att jag inte gillar Lars-Eric Uneståhl förutom då jag vill sova men inte är trött, dåär han kanon :) OCH det viktigaste av allt - att imorgon är en annan dag. Ny dag - nya möjligheter :)!

Godnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0