Sälen, en plats där vi faktiskt gillar micron!

Jag vet, jag är jättedålig på att uppdatera, men jag lovar...det SKA bli ändring, så fort jag införskaffat mig en kamera eller någon gjort det åt mig ;).

I torsdags vid fyratiden styrde Jag, Army Sara, Frisör Malin och ? Mickis den lilla bilen mot Sälen för en långweekend med skidåkning, after- ski och annat kul man kan göra i snön :).
Det började bra, som ni vet...eller inte, är jag en sådan person som kan allt (eller inte) men jag har nog oftast den inställningen, vilket förklarar att jag faktiskt lär mig rätt mycket.....efter att jag gått på några nitar alltså. Jag är orädd helt enkelt! I alla fall, så kunde jag ju det här med skidor, självklart..tills jag blev lite för kaxig efter en ca tio minuter och dundrade ner i backen: tappade en skida, en stav och var nära att ramma en 5-åring...men värst av allt var jag nära att tappa - min coola image som världssvan. :P Tjejerna hade mycket roligt åt det eftersom jag precis briljerat med mina skills då detta inträffade . Det var definitivt ingen tyngd på dalskidan :) Efter någon halvtimme eller så och efter en varm chocklad med Bailys, lyckades jag dock ta tillbaka min plats som kung i backen...

Så det här med MICRO. Har ni hört ramsan: "In i micron..." förut, ni vet Billys pizza reklamlåten? Det hade inte de andra heller, det var i alla fall inget som de lagt på minnet. Men så mot kvällen tyckte jag att Frisör Malin nynnade på denna härliga ramsa och jag var ju givetvis inte sen att hänga på...bara det att Frisör Malin inte alls nynnade på någon Billys pizza reklamlåt...

I alla fall så kunde jag inte sluta nynna på denna, inte ens efter en barrunda, den liksom fastnade där. Dagen därpå i backen svischade Frisör Malin förbi nynnande på vadå tror ni? JO, Billys pizza reklamlåten såklart!. Tvärstannade och sa: "Fan den där låten, jag kommer på mig själv hela tiden med att nynna på den?!!"
Detta kom att bli lite smått irriterande efter x antal timmar i backen och på After- skin, då ngen av oss kunde komma på resten av texten, eller vad den ens gjorde reklam för?! På något sätt var den dock häftigare att nynna på än snowroller- låten ur sällskapsresan tyckte vi, då vi trots allt inte riktigt befann oss på den nivån haha.
Likt gårdagen kunde jag inte få den där jäkla låten ur huvudet och nu hade den dessutom smittat av sig till det resterande sällskapet. Det hela var ett bestyr (ett annat övermissbrukat ord) och för Army Sara var det ännu värre eftersom hon BLEV betyrd (efter några glas vreds och vändes det på även det begreppet haha ). Men inne på "The ladys room" då jag och Frisör Malin stod och pudrade näsorna och sjöng på allas vår: "In i micron..." skedde en revolution...inifrån en av toaletterna hördes: "...det är Billys vi vill ha...", ett Hallelujha moment för oss alla som ni förstår haha!

Sälen var kanon på alla sätt och jag tror att vi alla fått en djupare relation till micron än vad vi hade innan haha :)!

Harrys i Sälen, ett föredöme för alla Harrys!



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA Eveliina!Jag garvar ihjäl mig, du är underbar! När dricker vi upp vinet? kan dedt vara fyra liter kvar? haha

2010-01-27 @ 20:32:10
URL: http://sarajohnson.blogg.se/
Postat av: Ewe

Haha.... :)Nästa helg hos mig om alla kan så är det Billys...vi vill haa haha och lite vin på det :)! Okej?

2010-01-27 @ 21:20:08
URL: http://ucandoit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu får du ta tag i bloggandet EVELINA! ;) ses i kväll, då ska jag berätta för dig vilket bestyr jag haft den här veckan!;)

2010-02-06 @ 09:23:53
URL: http://sarajohnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0