Att äta eller inte äta?!

Hittade denna artikel i Aftonbladet imorse:

Den amerikanska näringsfysiologen Joann Bruso ville ta reda på om det stämde att McDonaldsmat innehåller så mycket konserveringsmedel att den håller sig i princip oförändrad oberoende av hur länge den ligger framme. Bruso observerade ett Happy Meal som fick ligga framme i 1 år och resultatet är skrämmande! Maten hade inte möglat eller förändratas i utseende. Maten hafe torkat något, men hade inte angripits av varken insekter eller flugor!


En presstalesman från Mc Donalds Sverige fick besvara frågan om ingredienser och tillsatsersa påverkan på Brusos resultat och fick då frågan som följer:
- Skiljer sig ingredienserna åt från land till land?

- Det kan de göra, jag vet inte. Men vi kan inte kommentera något som inte hänt på våra restauranger.

Min fråga blir då 1) Borde man inte veta om man använder sig av samma ingredienser? 2) något som inte HÄNT på våra resturanger...haha...nej det hoppas jag verkligen inte, att McDonalds har haft 1-årig mat stå frame eller ännu värre serverat den! (Jag fattar att hon inte menar så, men tyckte det lät rätt kul, hennes svar...)

Ny mat respektive 1-årig mat...eller var det tvärt om?!

 

Sugen på McDonalds, någon?

Inte för att jag äter på McDonalds ofta, kanske händer någong gång eller två per år. Men efter att ha läst denna artikel kommer det nog dröja betydligt längre innan jag äter där igen...

Träningen är inställd idag beroende på pajat knä - Evelina ville , men inte hennes höga klackar :(!



Kommentarer
Postat av: Malin

Creeepy Crappy!

2010-03-23 @ 09:04:53
URL: http://rullegulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0