Nytt v.s Gammalt!

Mitt nya liv v.s mitt gamla liv. Som jag berättat tidigare har jag en bakgrund i idrott (dans, friidrott och innebandy) men slutade med den sista av de aktiviteterna då jag gick i sjuan. Eftersom man på den tiden, kunde äta i princip vad som helst utan att lägga på sig ett gram fett (och hur man såg ut rent fysiskt var betydligt viktigare än hur man mådde) så blev det mycket sporadisk träning.
I gymnasiet började hormoner härja fritt och plötsligt kunde man inte käka 1 dubbel sats kladdkaka om dagen...?! Så jag köpte träningskort. Jag tränade ett tag på Forever, ett tag på Power gym och någon termin på Friskis, men jag tränade inte för att jag tyckte det var skönt eller kul. Nej träning för mig var ett nödvändigt ont och många gånger låg träningskorten mest och samlade damm i någon låda! Idag kan jag inte fatta att jag en gång levde så. Träning är idag en del av mitt liv och jag tycker det är sååå himla roligt :) men, det tog ett tag innan det blev roligt också.
Den här tröskeln som man brukar prata om, den är jäkligt svår att ta sig över och det är vääldigt lätt att man halkar tillbaka över den igen. jag sitter och funderar på vad det var som gjorde att jag fortsatte frammåt, tittade tillbaka på tröskeln...rutin? Jo säkert. Mål? Absolut! MEN, jag tror också att jag inte tänkte, kände efter så mycket. det var bara att GÖRA DET, DO IT liksom :)! Några tips är att skriva in aktiviteterna en vecka före och sedan boka av dem vartefter ni gjort dem. Detta ger i alla fall mig motivation! Att skaffa en träningskompis är ett annat tips, menar visst är det svårare att strunta i att ta sig till Friskis eller vart man nu går om någon står där och väntar på en?! Ännu ett sätt är att boka in sig på pass om det är möjligt där du bor/tränar :) Eller så kan du skaffa en hälso & träningsblogg som jag gjort ;)...eller ännu bättre, följa med mig på mina Kiboxpass (fredagar kl 16.15) anmälan är kostnadsfri men BINDANDE haha :P

Nej, nu har lillskruttan vaknat (Är barnvakt åt Lisens Aliza :)) så ska se om hon vill ha lite mat...

Ikväll blir det milen med Sara och sedan vårt efterlängtade Sune- marathon :)


Ha en trevlig dag alla :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hur gick milen? nyfiken =) tog ni den lugnt eller på tid? kram kram

2010-03-27 @ 09:05:05
URL: http://rullegulle.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det blev halvmilen istället, vi var rätt trötta hehe och nej vi tog inte tiden men ska köra milen o göra det i veckan :)

2010-03-28 @ 21:08:19
URL: http://ucandoit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0