Cirkelgym!

Körde ett Cirkelgympass med Pethra igår på Friskis (har kort där en rätt bra bit frammåt märkte jag igår) och både jag och pethra tyckte det var jättekul och grymt svettigt. För er som känner mig så vet ni att jag börjar svettas bara jag kommer inannför dörrarna till ett gym, men detta var helt galet, trodde det var omöjligt för en person att svettas så :)! Wow...Grym kardiovaskulär träning och grym pump i musklerna!

Idag har jag tro det eller ej en sanslös träningsvärk i armar, axlar och bröst och det känns skönt haha. Jag har nämligen fått för mig att man tränat extrabra då man vaknar morgonen efter med träningsvärk, jag VET att det inte är så egentligen, men jag blir peppad på något sätt av denna smygande värk!

Idag blir det ett lätt löppass på 4 x 2 km till farmor & Farfar och även en tur till mamma (mellanlandning) för nya mätningar och fototagning :) Men innan dess är det plugg (Hälsoekonomi) på agendan hos Pethra och en laxlunch :)
Till mellis blir det frukt och kanske en nyttig chokladboll (Se recept i bloggen).
Till middag blir det kokt ägg med spenatsoppa, gott och supppernyttigt, MEN ni vet väl att ni INTE ska värma upp spenatsoppa?! Det bildas nämligen ett giftigt om man värmer upp det ännu en gång. Det finns bakterier i spenat som bildar enzymer som omvandlar nitrat till nitrit. Nitrit är farligt för barn, men kan även vara farligt för vuxna i större mängder då det bildas Nitrosamine, som bland annat är cancerframkallande! När man värmer upp spenaten kan de här enzymerna alltså omvandla ännu mer, SÅ tilllaga bara spenat så att det räcker för ett mattillfälle!

Nu ska jag ta en till kopp av syndens dryck - kaffet (jakla grupp 8 :P) och se vad det är Anna Anka söker för person som hennes assistent haha, man kanske ska söka?!

Ha en fin dag alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0