Superkvinnan trots allt eller bara tidsoptimist?!

Dagen började 04.30 med uppstigning, BRAK och en (för)lätt frukost. Vid 06.00 fanns jag på plats i Vilsta där jag och Sara fick för oss att hänga på varsin ryggsäckpå 5 kg för att bära under passet. Dessa fem extrakilon kändes rejält kan jag säga, men "No pain no gain" :).
Med bästisen björkstaven i handen värmde vi upp och körde diverse björkstavsövningar. Därefter körde vi 500 meter löpning 90 % maxfart, självklart med ryggan på. Jag beundrar det lilla gänget som haft ryggor sedan starten :). Jag och Sara överlevde i alla fall och vi intog allesammans Vilstabacken med björkstav, USCH vad det kändes, hade knappt krafter att ta mig upp och om det berodde på den ökade belastningen, slarv med frukost eller en kombination av dem båda vettefan. Väl uppe var det maxuttagning som gällde, alla har blivit så starka, det är grymt kul att se :)
Som avslutning fick vi turas om att bära varandra tillbaka till raststugan. Eftersom jag och Sara var tvugna att gå något tidigare, "såg vi på" medans de andra styrde in mot spåret med en man på ryggen. Jag och Sara tänkte att vi var smarta och sparade in tid om vi gick ned för sidbacken (inte riktigt lika hög som riktiga backen). Detta var kanske ett mindre lyckat drag haha, men vi kom ner i alla fall.

Cyklade sedan som en idiot tillbaka hem, slängde mig in i duchen, slängde i mig lite frulle, slängde mig på cykeln och trampade till tåget - allt på 20 min, kl 07.52 gick tåget. Självklart hade jag glömt viktiga papper inför dagens muntliga redovisning. I skolan heela dagen och lyssnade på- samt presenterade själv. Höll på att göra en "favorit i repris" och somna, den här gången med armarna raklånga över skolbänken, fyra meter från min lärare haha! Men, som den superkvinna jag är räddade jag (eller kaffet) situationen...
Hemma igen kl 17.15, så trött så jag knappt vet vad jag heter, men ändå en bra dag och en bra redovisning och jag HANN i tid till allt, utan att drabbas av Afasi, Torrets eller ett krattanfall som jag brukar då jag är totalt slut :)

NU är klockan 19.05 och jag kommer snart tacka för idag...men först Idol och min nyttiga och supergoda RAW FOOD (efter)rätt!

Jag och Sara i vårt Esse med ryggsäckar. Vad vi försöker göra på bilden är ännu oklart...


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du får väll komma på nått bra och kolla om det får mej att komma hem. Att föreslå att vi ska springa en mil den 6 juni var väll en bra ide? men jag måste bara kolla så det inte är siljan runt eller nått annat som händer då;) annars är jag PÅ!! sov så gott ikväll. kram =)

2009-12-04 @ 22:04:06
URL: http://rullegulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0