Hello again träningsvärk!

Han är tillbaka, han är ömmande och ibland på gränsen till smärtande. Ändå är han efterlängtad på något konstigt sätt. Hans namn är träningsvärk!

Igår kväll körde jag armar, axlar, mage och mot slutet även stretch/töjning på ASK med en kompis till mig som är Personlig Tränare. Det var jättekul att verkligen få såndär gryym pump :)! Magövningarna var ren tortyr (kan delvis bero på att jag kört med Army Fitness på morgonen) men väldigt effektiva :)...Jag vaknade av den anledningen alltså med en ofattbar träningsvärk i magpartiet...armarna var rätt möra de med haha!

Detta botades dock relativt snabbt med ett Cirkelgympass kl 10.00 i morse på Korpen. Körde dock lugnt för att mjuka upp musklerna.

Ikväll ska jag göra kostschema och laga en massa mat utifrån det för helgen och kommande vecka som kommer vara sprängfylld med "jobb"relaterade aktiviteter. Jag har nämligen i uppdrag från Korpen att bla utvärdera deras aktiviteter/motionsformer, vilket betyder att jag bör prova dem själv. På Lördag hålls Sweden floor ball cup, arrangerat av Korpen i Vilstahallen med start kl 09.00 och då ska jag vara på plats för att intervjua. På Söndag kör jag förhoppningsvis innebandy med ett Korpentjejlag kl 15.00 och kan förhoppningsvis även göra en intervju då. Nästa vecka kör jag allt från Korpens Wet Belt i Vattenpalatset till Jympa och Boxercise.

Resterande tid av denna helg kommer spenderas antingen i soffan med en bra film eller bok, eller på aktioner med pappsen. Jag är på jakt efter lite shyssta möbler!

Over & out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0