Nu äre jul igen...

...Justd, nu var jag allt lite rolig haha! Justd med låten Nu är det jul igen, skulle vara familjen Boussards nationalsång ifall en familj kunde ha en sådan :)!

....Oh vilka julkänslor man får när man tittar ut (och JA jag vet att det baaara är november) :) Jag gillar julen, näst efter sommaren är julen den bästa årstiden enligt mig. Jag kan tom lova er att jag detta år, med eller utan följe skall ta mig upp till Midnattsmässan och kanske tom Julottan! Inte för att jag är speciellt religiös, men i juletid tycker jag att det är mysigt.

Sitter just nu på "jobbet", dvs Korpen med "Absolute Christmas" Cd:n skrålandes från högtalarna, Triad med Tänd ett ljus och Wham med Last Christmas, och alla andra bra jullåtar, kan det bli bättre?? Jaaa det kan det....pepparkakorna åker snart fram (ICA har för övrigt börjat sälja Lussekatter) och trots att jag måste begränsa mitt intag till tre stycken så sitter jag här och riktigt myser! Jag bakade både Pepparkakor och Lussekatter förra året, dock inte lika fina som min dåvarande svärmors...men de smakade likadant i alla fall hehe (trots detta blev det mina bakverk som blev kvar sist?!) haha.

Kan knappt vänta tills man får börja spela Fillipin, vilket kan vara ett av världshistoriens mest spännande spel :P. Jag vet inte om det är ett påhittat spel från min familj faktiskt?! I alla fall handlar det om nötter. Får man från nötskålen en nöt som det ligger två nötter i (dubbelnöt), kan man spela Fillipin! Man väljer ut en medspelare, slår vad om något som förloraren måste utföra, bjuda på osv...om han/hon förlorar. Man brukar komma övverens om hur många dagar det måste gå innan spelet får börja (från det att man ätit varsin del av dubbelnöten) samt om telefonen är OK som ett verktyg eller inte. Spelet är enkelt, den som först skriker Fillipin, efter tex tre dagar till sin motspelare, genom telefonen eller ´Live` VINNER!!! Livet är ju ingen tävling, men JAG VINNER ALLTID på detta :). Förresten, Kusin Affe, du är skyldig mig en bio sedan du förlorade Fillipin mot mig för typ 6 år sedan???!!!

OHHH Heelga naaaattt med Loa Falkman nu...jag ryyyser :)

Imorgon är det uppställning i gryningen som vanligt, hoppas det frysit på lite så man slipper rulla runt i slask! Jag funderar på ett Affrodans-pass i eftermiddag, 16.45, men det beror på hur jag känner mig efter grissprutan, som jag ska ta idag :S!

Åter till mitt rapportskrivande...


Ett tidigt Feliz Navidad till er alla!




Kommentarer
Postat av: Morselius

Inte inte ionte skrika Filippin i telefonen! Värsta fusket!

2009-11-05 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0