Två veckor avklarade!!!

Jag tycker det har gått så grymt fort de här två första veckorna?! Men jag tycker även att det börjar ge resultat och det är skitkul. Jag satte på mig "smaljeansen" i morse då jag kom hem från passet...inte långt kvar nu, blev lite förvånad faktiskt, de kanske tom blir för stora haha...man kan ju alltid hoppas :)!

Örat börjar redan bli bättre tycker jag, inne på tredje dagen av behandling nu, så har jag tur är det helt borta på måndag! Tog grissprutan igår också, fick frossa på kvällen/natten och det kändes som att vänsterarmen inte riktigt orkade hela vägen på morgonens pass, men jag är nöjd ändå!

Morgonens träning: (bry er inte om ordningen, för den har jag faktiskt ingen koll på :S) Uppvärmning i form av Jägarmarsch som vanligt, sedan styrka, löpning i spåret, följt av löpning uppför Vilstabacken: 10 meter upp, stanna, backa 10 steg med hel fot i marken (efter Pioters visselpipa) och så höll vi på så tills vi nådde toppen, svettigt! Vi körde även skottkärran, nån slags form av idioten, hinderbana och en hel del varianter av plankan-övningar, tex omvänd planka. Självklart tajt sammansvettsade med björkstavarna.

Lunch/(middag): Jag har varit duktig och lagat matlådor för flera dagar och fryst in: Kryddig kyckling, fullkornspasta och broccoli med en lätt kall sås gjord på Turkisk Yoghurt och färska örter (som för övrigt fick Tidningen Topphälsas pris för bästa hälsoprodukt 2008). Nästa vecka kommer jag börja skriva mer detaljerat om vad och hur mycket jag äter, ska ta mig tiden att lägga upp ett kostschema för mig och Chrille då!

Trots att jag satte på mig på tok för mycket kläder (och såg ut som en Micelingubbe också haha) så gick det relativt bra idag! TIPS! Var nere på Stadium igår och gjorde ett riktigt kap, 299 kr för ett helt underställsett från Everest! Riktigt sköna och bra i passform. Dessa blev det (finns flera färger att välja mellan, tex rosa.....dock tyvärr ej i mänstorlekar Chrille och Viktor :P):

(http://www.stadium.se/sport/vintersport/klader/097702/everest-w-uw-sht-f09)

(http://www.stadium.se/sport/vintersport/klader/097700/everest-w-uw-pt-f09)

Tips!!! Har ni inget speciellt bokat till i helgen, så besök "Allt för Hälsan" - mässan i Älvsjö, Stockholm somär Sveriges STÖRSTA hälsomässa. Jag har aldrig varit på just den Hälsomässan, men brukar åka på andra, främst Göteborg och Wellnessmässan, mkt bra och antar att de har ungefär samma koncept! På mässan i Stockholm denna helg kan du alltså bla gå på intressanta föreläsningar, träna i grupp, få gratisprover, käka hälsosamt, köpa träningskläder/annnat träningsrelaterat till mycket förmånliga priser OCH träffa Hälsogurun Anna Skipper i egen hög person, haha kul va?! Här hittar du mer info: http://www.alltforhalsan.se/common/category.aspx?id=3785

Vila upp er ordentligt nu i helgen alla, det tänker jag göra!

Kommentarer
Postat av: Helena (Army mate)

Tack Evelina för underhållande läsning! Du är inte bara en talang i Vilstas kuperade terräng utan även som bloggerska. Go go go!

2009-11-07 @ 08:32:47
Postat av: ucandoit

Tack Helena, det var kul att höra :)! Jag säger detsamma....GO GO GO. U can do it! :)

2009-11-08 @ 18:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0