Hello träningsvärk!...Hello Cykelergometertest!?

Det kan faktiskt vara så att jag aldrig någonsin haft träningsvärk förut!? I alla fall inte träningsvärk som denna haha :). I morse fick jag bokstavligen rulla ur sängen, kände mig som 104 år och tyckte faktiskt lite synd om mig själv, något jag aldrig brukar göra annars. Jag tyckte tom så synd om mig själv att jag ringde min pappa och frågade om han inte skulle ut och åka med jobbarbilen och i så fall kunde skjutsa mig till Vilsta. Pappa sarade: "Evelina du är 24 år och har en cykel!". Här var det ord och inga visor tänkte jag och trampade motvilligt iväg mot Vilsta.

Ca 4.5 km senare började arbetsdagen med att göra ett cykelergometertest. Detta är som sagt inte det optimala man kan göra dagen efter ett 75 minuters pass a la armestil, om man vill ha ett tillförlitligt test menar jag. Man ska inte ha utfört någon tyngre fysisk aktivitet dagen innan, då man kan få ett sämre resultat än vad man borde...

Däremot spelar detta inte så stor roll sålänge man gör uppföljningstest. Gör man det kan man ju se förbättringarna, förutsatt att jag genomför testen under samma förutsättningar, dvs varje tisdag sex veckor frammåt :)! Jussi på Korpen är smart han!
Jag kom i alla fall snabbt in i steadystate (pulsen når en stabilnivå) och testet visade faktiskt inte så dåliga värden som jag först trott...med tanke på gårdagen ;). Jag låg på gränsen mot hög syreupptagningsförmåga och mitt konditionstal var helt okej det med :). För er som inte är så insatta i detta betyder det att min kondition absolut inte suger, att jag har en stark "motor". Det ska bli väldigt intressant att se hur detta fortlöper :).

Nu är min fikarast över så nu blir det till att arbeta, funderar på att runt lunch gå de tio metrarna jag har till gymmet och köra lite mjukt så att denna djävulskavärk försvinner haha...bara en av fördelarna med att praktisera på Korpen :)!

Kommentarer
Postat av: Morselius

Jag avskyr när folk säger "vad-var-det-jag-sa... Men jag kan inte låta bli; Vad var det jag sa igår om träningsvärk ;o)

2009-10-27 @ 12:21:14
Postat av: Malin

hahahah ja du låter precis SÅDÄR ju hahaha kram

2009-10-27 @ 13:50:53
URL: http://rullegulle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så grymt sågen... Men det är ju en bit att åka tre dagar i veckan...

2009-10-27 @ 13:57:49
Postat av: ucandoit

Morselius (min mor för er andra) Jotack, den finns här och gör sig ständigt påmind :) Malin, jag säger bara "Ja ää fettii", :P. Du som är "grymt sågen", detta finns i GBG och i Sthlm också om de städerna är närmre! :)

2009-10-27 @ 14:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0