1.2 MIL & Påskfirande!

Så långt sprang jag & Sara i fredagsmorse kl 07.45, eller ja vi gick från henne till ÖB och därirån sprang vi hela vägen med undantag för ett litet stretchstopp =). Vi sprang alltså förbi Årby, mot Slagsta, vidare mot Torshälla för vår slutdestination Solvik =). Jag har ingen aning om vilken tid vi gjorde detta på, men vi tog oss dit i alla fall vilket var det väsentliga. Det kändes sådär, bra till en början men när vi kom till Torshälla fick jag kramp i vaden och jag kände att magen skrek efter mer energi. Grymt bra jobbat i alla fall tycker jag, speciellt med tanke på att vi tog oss upp så tidigt, frivilligt på en ledig dag!
Väl framme i Solvik bjöds det hos Saras förldrar på grötfrukost (inte käkat det på månader) ägg och kaffe, såå gott, kändes nästan lyxigt haha!

Lördagen spenderades på landet med brorsan och pappa, helt underbart väder så jag gav mig ut på en liten runda även där, 4.5 km blev det, mycket på grund av vädret förstås, men även för att slippa pappas skönsång, dvs en levande repeat-knapp av stockholmskyss med Winnerbäck ( och förutom att han bara sjöng refrängen så sjöng han även fel på 3-4 ställen, VARJE gång)...haha!
Rundan var precis lagom med tanke på dagen innan =) vilken skillnad det gör att springa när solen värmer (jag var tom tvungen att ta av mig), fåglarna kvittrar och det förutom fågelkvittret är helt tyst omkring en....trots skitvädret idag så känner jag mig optimistisk, jag såg två Citronfjärilar - sommaren är snart här =)

På Söndagen var jag ute med pappa tidigt på landet, efter ett par timmar kom syrran & Jonas, det åts påskmat (kändes som att det skulle komma ut ur öronen) och spelades kort kvällen lång.  Jag hade snällt sagt till pappa att jag INTE ville ha nått jäkla påskägg i år så jag fick en timmes PT-träning av pappa istället, bästa påskägget någonsin, bästa pappan =)!

På kvällen efter att pappa insett att han inte kunde spela smoke on the water på gitarren (efter att ha förökt i två timmar haha) så spelade vi fyrmanskotte, pappa och jag i samma lag, självklart =)....Om vi säger såhär, han skulle inte vinna några tävlingar i att vara diskret...syrran & Jonas listade ut vårat tecken 3 gånger haha! MEN, sen kom vi på det bästa tecknet någonsin...att vi skulle ta en jordnöt/ostboll varje gång vi hade fyrtal...skitbra tyckte vi först, ett mindre smart drag visade det sig, mot slutet hade jag så ont i magen av allt ostbollsätande att jag inte visste vart jag skulle ta vägen haha...kul hade vi dock!
Såå, den där PT träningen kunde nog inte kommit lägligare haha =P

Nu ska jag ta en proteindrink, för om en timme är det dags för ett konditions och styrketräningspass på Friskis!






Hoppas påsken varit lika bra för er som den varit hos mig =)!





Kommentarer
Postat av: Niklas

Imponerande runda! Keep it up! ;)

2010-04-05 @ 19:04:54
Postat av: Niklas

Fast utan wink efter då...

2010-04-05 @ 19:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0