ARMY FITNESS VETERAN!!!

Japp, så blev det tillslut. Jag är precis hemkommen från Vilstaoch man är Army Fitness veteran :)! Jag har velat fram och tillbaka vad gäller om jag skulle köra maj-kampen eller inte då plånboken egentligen ekar, men så kom Malin och Sara förbi igår kväll och helt plötsligt stod jag i Malins tvättstuga och tvättade träningskläder haha, inte svårflörtad där inte ;). Jag gjorde alltså samma grej som första gången jag var med i Army, jag bestämde mig dagen innan!

Så kl 04.30 ringde min klocka imorse hos Malin (vi sov där både jag & Sara för att det blev smidigast med bil och för att stötta Malin som annars är en sju(nio)sovare) Steg upp direkt och började med grötfrukosten (1 port):

2 dl havregryn med blåbär
Algdrink på Spirulinaarlg (1 tsk i färskpressad juice)
Kaffe (½ kopp)
Vatten (½ liter)


Grötfrukost med algdrink (Malin körde på fil med bär istället för gröt)



Malin tyckte det smakade "helt okej"


Väääldigt taggade blev vi efter den drinken...som ni ser haha




Jag kände mig riktigt pigg och taggad imorse och känslan när man stod där uppradade var hälig, jag har saknat den typen av träning och de "gamla" rekryterna! Vad jag däremot INTE saknat var coopertestet, bara tanken på det ger lite halvångest hehe, jag sa tom till Sara igår (lite halvt seriöst) att jag nog skulle vara sjuk på onsdag då cooper skulle köras, men tji fick jag. Janeling hade nämligen bestämt att testet skulle köras redan imorse! Det hade dock gjorts några ändringar sedan jag körde kampen i november, cooperstestet hade utökats med 1000 meter så nu var det 2000 meter som gällde.

Jag gillar INTE att dra, men det fick jag göra efter det att instruktör nummer 2 som drog vikte av efter första varvet på 1000 meter...Jag kom in på tiden 8.14, vilket kändes helt okej, kanske tom bättre än förväntat så jag är nog nöjd :)!...usch jag kommer ihåg då jag inför min första kamp (och en lång paus från allt vad träning hette) sprang samma sträcka och kom in på kanske 17 minuter, i för sig joggade jag och var inte ute efter en bra tid men i alla fall, det har hänt mycket. Inför nästa coopertest ska jag höra med Janeling och kan hon ha hetat Anna, instruktören?! om det är möjligt att hon slänger sig på en cykel och drar genom att cykla, för mig skulle det hjälpa mycket :)!

Efter passet blev det proteindrink som vanligt och en ekologisk hemmagjord kokostopp som ger bra med energi och boostar immunförsvar och påskyndar fettförbränning (ca 12 stora kokostoppar):

1 ägg (vispa lite lätt)
1 påse riven kokos (helst ekologisk)
1 ½ msk nyponskalmjöl
1 dl ekologisk kokosfett (ej ICA, utan hälsokost)
½ dl sukrin (ett slags socker som måste beställas från Norge, vilket är utvunnet ur frukt. Innehåller 0 kcal och 0 kolhydrater, endast sockerarter)

ugn: 175 i ca 10 min


Spirulinaalg 198 :- med kokostopp




Nu ska jag sätta igång med plugget, ha en fin dag alla :)!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Bra gjort att bättra dig så mycket sen förra gången, du är grym! :)

2010-04-26 @ 23:44:39
Postat av: Evelina

Haha BRA Niklas, du kommenterar när du är inne och kikar, de är bra :)! Hehe tack :)

2010-04-27 @ 07:59:52
URL: http://ucandoit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0