Daddy, daddy cool...!

Daddy cool är pappas ofta egna benämning på sig själv, helt sant faktiskt, han säger - LÄS skriker, det ofta samtidigt som han gör nått slags utfall och knäpper med fingrarna (ni som känner honom vet vad jag pratar om) haha :)! Men jag kan väl inte annat än att hålla med honom, jag har en väldigt cool pappa, på de allra flesta sätt! Pappa har alltid hållit igång på något sätt, han cyklar, styrketränar och promenerar och han gör det bra och ofta. Förra våren och sommaren kunde han cykla flera mil om dagen (han köpte tom en riktig elitmotionscykel) - efter en lång arbetsdag, inte illa pinkat för en snart 63-årig man i sina bästa år :)!

I förrgår pratade vi om att eventuellt gå ut och springa ihop dagen därpå (igår) som vi brukade göra då jag tränade friidrott. Pappa hade varit ute tidigare i veckan, känt efter lite då han inte sprungit på riktigt på många, många år och dessutom haft lite problem med ena benet...

Vid 15-tiden igår eftermiddag ringde han och ville med ut och springa :)! Vi började med en rask promenad i ca 10 minuter, därefter sprang vi ca 1 km, gick 500 meter, sprang 1.5 km och gick 500 meter, ja ni förstår... Jag är grymt imponerad av den mannen, jag kommer ihåg då jag skulle söka till Army Fitness och inte hade löptränat på år och dar och jag sprang 2 km och höll på att dö och här klarar pappsen av 8.44 km efter ett uppehåll på ca 25 år. Enligt honom själv så gick det utför då han fick mig, haha!
Efter rundan kom vi på idén att grilla och ta varsin kall öl i kvällssolen, men kom snabbt på bättre tankar, ett par Billys hotdogs lockande inte sådär jääättee mycket haha...

Så, till middag blev det rostbiff, lite potatissallad och en tomatsallad ihop med filmen: "Sommaren med Göran" - härlig film som jag såg för tredje gången nu :)


Vill ni kolla in rundan och bli imponerade ni också, så gör ni det här:http://www.jogg.se/default.asp?sida=map&id=332774


Psssst, det finns nog lite vårkänslor i mig trots allt, var ute och promenerade i en timme igår morse och det var SKÖÖÖNT :)

Förresten så kör Army Fitness igång i Eskilstuna igen nu den 24 april (gratis provomgång innan) och får jag vikariatet så är jag på :) så jag *håller tummarna* för det, eller för en Trissvinst!


Nu ska jag fortsätta med C-uppsatsen så vi hörs!



Undrar om pappa är så cool idag eller om träningsvärken tagit överhanden :P?!


Kommentarer
Postat av: pethra

gud va mysigt det låter. blir varm i hjärtat av att läsa om den kontakten du och din far har. önskar jag hade det jag med, det måste vara guld värt.

Kram på dig!

2010-04-15 @ 12:47:41
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Evelina

:)...Ja, han kan gå mig på nerverna både en och två gånger inom loppet av fem minuter, men han är för jäkla bra alltså - Daddy Cool liksom :)! Kram på dig bästa Pethra!

2010-04-15 @ 17:57:36
URL: http://ucandoit.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Tack för tipset om Army Fitness! Jag är på och ska boka in mig, det var grymt!! Du har ju värvat mig så då får du en biocheck av Army Fitness, maila Janeling så får du gå på bio så anger jag dig som min rekryterare när jag anmäler mig! Vi ses på nästa camp då!



/Anna från Ki Boxen!

2010-04-19 @ 14:14:30
Postat av: Evelina

Hej Anna! :)

Du var där i söndags alltså? Sorry att jag inte kom, fick lite förhinder...Ja visst är det grymt, kul att du tyckte det :)! Jaha okej, man får sånt, då ska jag värva fler haha :P!

Ja jag tänkte anmäla mig i dagarna :) Ses vi på Kiboxen på fredag? :)

2010-04-19 @ 16:06:14
URL: http://ucandoit.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaha, nu är jag anmäld till Army Fitness, blir ju intressant att följa överlevnadsinstikten i 6 veckor... Mitt kort på Friskis har gått ut så jag tänkte satsa på Army och lite löpning och cykling ute i friska luften istället för en instängd, svettluktande gympasal i en källare på stan :-)



Hoppas vi ses där annars kanske vi möts i löparspåret! Tjofräs vetja!

2010-04-21 @ 22:22:32
Postat av: Anna

Hahaha, nu är jag anmäld till Army Fitness, blir ju intressant att följa överlevnadsinstikten i 6 veckor... Mitt kort på Friskis har gått ut så jag tänkte satsa på Army och lite löpning och cykling ute i friska luften istället för en instängd, svettluktande gympasal i en källare på stan :-)



Hoppas vi ses där annars kanske vi möts i löparspåret! Tjofräs vetja!

2010-04-21 @ 22:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0