Sköön, ledig dag...

Jag gillar sådana dagar då man kan göra lite vad man känner för, an dag utan plugg. Idag var en sådan dag. Jag vaknade *kors i taket* tidigt (jag har lyckats vända på dygnet på nått konstigt sätt) strax efter åtta...gjorde Lchf-äggmjölk till frukost, som jag pratat om tidigare, men denna gång hade jag lite proteinpulver med chokladsmak i....suuupergott och mer mättande. Till detta åt jag en chokladboll bestående av 2 msk av min egengjorda musli (som det finns recept på i ett tidigare inlägg) jag blandade detta med 1 msk ekologiskt kokosfett, lite ekologiskt carob- och kakaopulver + en tsk ekologiskt jordnötssmör, muuumms. En helt perfekt frukost, protein- och fettrik samt mättande!

Dagen fortsatte med Usa-planer och ett samtal från Malin då det pratades ännumer Usa :)
Till lunch åt jag gräddost med coctailtomat + proteindrink...var fortfarande mätt från frukosten!

Därefter pallrade jag mig ner till stan för en snabb Karls kaffe med Sara och ett påföljande gympass. Vi körde cardioträning i ca 15 min följt av 3 set 15 rep: armar, axlar och rygg med fria vikter. Därefter benböj och benpress 80 kg, 3 set 15 rep, "Ass-master" övningar: 3 set 15 rep. (som även det har pratat om om i ett tidigare inlägg).
Mage enligt Army Fitness med björkstav, i detta fall fick en stång duga haha...

Passet avslutades med ytterligare lite biceps...Detta pass lär kännas i morgon. Det börjar synas i kroppen än mer nu tycker jag, sedan jag började med Lchf...armarna och midjan har blivit mer definierade. Kul :)

Nu har jag precis avslutat en kulinarisk upplevelse haha, eller inte...Fetaostfylld  tomat i ugn med färs spenat och tillhörande proteindrink...:)

Nu åker damsugaren fram, sen blir det soffan och "Biggest Looser"

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Morselius

Jadu, lilla gumman. Jag följer din blogg -fast utan att lämna så värst många kommentarer. MÅSTE dock bara lämna en den här gången, när jag tänker på alla dina bantnings- och skönhetsmetoder vi (din familj) har "genomlidit" genom åren... Så att alla andra får läsa...

Och det FINNS bildbevis, där du ligger på golvet med hela ansiktet insmetat med en gröt av honung och havregryn. Och visst hjälpte det. Puss!!

2010-02-23 @ 15:32:27
Postat av: Ewe

Haha, tack mamma för påminnelsen, vet PRECIS vilket kort du pratar om.....och du har väl inte glömt "knip och puta" övningarna med Tainton Blossom i vardagsrummet, jag Jenny B och Jenny N :)?!

2010-02-25 @ 22:02:21
URL: http://ucandoit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0