Veckoresume: Kibox, godis och löpning!

Ja...ingen idé att jag ursäktar mig längre för att jag "lyser med min frånvaro" här på bloggen. Men jag kan säga så mycket som att allt är Vahids fel :P. Det är hans fel för att han inte hookat upp mig med en kamera än som gör mig mer motiverad till att skriva om mitt liv som (för det mesta) består av: träning, kost och hälsa.

Mycket har hänt sedan sist...jag är kär! Min nya kärlek heter Fredagar och Kibox 85 min :)! Jag trodde inte att jag var den typen som gillade denna träningsform. Oj så fel jag hade, det är ju så himla skönt att efter en lång vecka fylld av plugg och jobb kunna ladda upp för lediga-helgen med att svettas och boxa sig riktigt mör och att sedan vakna upp på lördagsmorgonen med en skön träningsvärk :). Jag inser att jag ibland låter lite som en masochist, att jag gillar det här med att plåga mig själv lite väl mycket, men jag gillar faktiskt att ha träningsvärk, hur konstigt det än låter. Träingsvärken gör liksom att man känner att man lever haha...
Såå, det jag egentligen ville ha sagt är att gillar man tanken med att svettas, få upp flåset, trimma kroppen (dvs känner man sig lite masochistisk) under relativt kort tid, samtidigt som man har grymt kul, så ska man testa Kibox!

Har också varit lite av en godis - junkiii nu på sistone måste jag erkänna och det har jag inte varit på lääänge...i och för sig har jag ju min knäppa 7 eller 13 kronors - regel, vilket betyder att jag om jag får ett godissug bestämmer mig för om det är av arten jäääätesugen (14 kr) eller bara lite småsugen (7 kr). När jag väl bestämt mig, så köper jag bara smågodis för just den summan, jag är toknoga med detta haha! Jag vet att detta kan låta helsjukt, men det funkar och sätter lite gränser :)

Det här godissuget är dock ganska irriterande faktiskt, då man känner att det blir lite +/-/0 av det hela, såå jag avslöjar detta med hopp om att ni påminner mig om ni skulle se mig med en påse som garanterat kostade mer än 13 kr, så ta den ifrån mig. På riktigt!

Har återupptagit löpningen nu också (mycket pgr av att jag hamnat i "godis-tjääsket" som Robert Gustafsson skulle ha sagt haha), gjort en "come back" sedan december och Army fitness...hade jag tappat flås? Klart jag hade, men inte så mycket som jag trodde, blev ju inte precis milen, men en 5 km blev det nog allt :)! Appropå löpa, så ska jag ut nu, låta Niklas få svettas lite..ägna mig lite åt en annan favoritsyssla, sadomasochism... haha :P

Avslutar därmed med följande klocka ord...Som rubriken lyder: "...Kibox, godis och löpning" --> Ja, vad skulle man göra utan er!?

Ut i kylan, hej på er!

Kommentarer
Postat av: Tove

Kul att läsa din blogg. Vi verkar av det jag läst ha lite samma känsla för träning. Hittade din blogg via Army fitness som jag är så sugen på att testa! Tänkte bara tipsa dig om Intensiv 18.30 på friskis, grymt kul tycker jag och grymt tufft förstås. De nya cirkelfyspassen försöker jag besöka frekvent, bra om man vill bli regält svettig och mör!! Ha det gott!

2010-03-09 @ 17:22:37
URL: http://uppleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0